• Creativiteit is intelligentie die plezier heeft.

    — Albert Einstein
  • Wie ben ik?

    Mijn naam is Daniël Veenstra. Een creatieve geest met een sterke drive naar originaliteit. Altijd op zoek naar het ‘net-iets-anders-gevoel’ in het uitdenken van een concept, het maken van een foto of een ontwerp.

    In die zoektocht naar het ‘ultieme idee’ word ik geleid door enthousiasme en passie.

    Skills

    Ik ben opgeleid aan het Grafisch Lyceum Rotterdam. Daarna ben ik aan het werk gegaan bij een reclamebureau in Zoetermeer. Die baan combineerde ik in mijn avonduren met een opleiding ‘Art Direction’ aan de Junior Academy in Amsterdam.

    In 2007 ben ik aan de slag gegaan bij een reclamebureau in Amsterdam. Naast de aandacht voor creatie ben ik daar veel bezig geweest met Marketing, PR en Direct Mail. En passant heb ik in Utrecht een opleiding Fotografie afgerond.

    Zo heb ik door de jaren heen kennisgemaakt met de vele facetten van het reclamevak. Een vak dat voortdurend in beweging is. Zeker in het digitale tijdperk waarin we leven.

    Een vak bovendien waarin creativiteit altijd leidt tot een oplossing!

  • Meer dan 20 jaar ervaring.

    Als je meer dan 15 jaar in het vak zit, mag je wel zeggen dat je ‘around the block’ bent geweest. Al haast ik me te zeggen dat je in dit vak nog elke dag bijleert. De ontwikkelingen volgen elkaar immers razendsnel op.

    Wat opvalt, is dat de aandacht voor typografie binnen de reclame minder wordt. Opmerkelijk, want het is sterk beeldbepalend en veelzeggend voor de professionaliteit.

    Mijn doel als grafisch vormgever, zal altijd zijn om jou als opdrachtgever effectief verder te helpen met het (her)positioneren van de organisatie, de dienst of het product.

    Met inlevingsvermogen, oog voor detail en op basis van een heldere visie creëer ik creatieve en functionele reclame-uitingen. Grafische vormgeving, conceptontwikkeling en fotografie zijn daarbij mijn specialiteiten.

  • Linea recta.

    Het voordeel van werken met dardani? In tegenstelling tot grote reclamebureaus heb je rechtstreeks contact met het creatieve brein. Hij maakt en bedenkt immers alles. Daarnaast werkt het direct contact met een creatief ook snel en duidelijk. De lijntjes zijn kort. Dat leidt tot betere ideeën en lagere kosten voor jou als klant. dardani biedt alles wat een groot reclamebureau in huis heeft – zonder ruis.

  • Het creatieve proces is
    een proces van overgave,
    niet van controle.

    — Julia Cameron
  • Wat is creativiteit?

    Creativiteit is iets nieuws zien (kansen of oplossingen voor problemen), iets nieuws vinden en iets nieuws doen of maken. Daarmee is creativiteit dus meer dan een manier van waarnemen, denken of doen. Eigenlijk is creativiteit juist een combinatie van deze drie.

  • Name dropping.

    Door de jaren heen heb ik voor veel mooie en uitdagende klanten mogen werken. Een beknopt overzicht:

    • Aids Fonds
    • ANWB
    • Boels Rental
    • Cordaid
    • De Persgroep
    • Ebony and Co
    • Euromaster
    • Greenpeace
    • Hartstichting
    • Jack’s Casino
    • James Hardie
    • Kwik-Fit
    • Leger des Heils
    • Lucas Bols
    • Tupperware
    • V&D

  • Creëren is communiceren.

    Communiceren. Voor, over, namens, maar vooral ook samen met opdrachtgevers. Communiceren is ons vak, maar de expertise van opdrachtgevers en leveranciers is onmisbaar wanneer je tot een optimaal resultaat wilt komen. dardani ziet zichzelf dan ook graag als regisseur van communicatieprocessen waarbij strategie & creatie de kern vormen.